نقد ذکر ایام هفته

🔻نقدی بر انتشار ذکر ایام هفته🔻

نقد ذکر ایام هفته

🔻نقدی بر انتشار ذکر ایام هفته🔻

ممنوعیت دخالت اشخاص در انشاء ادعیه و اذکار

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۱۶ ق.ظ

💠 کلیات مفاتیح الجنان «ترجمه شیخ حسین انصاریان»💠 

🔻طعن بر مداخله کردن نا اهلان در کتب حدیث و اخبار و ادعیه

 

▪️شیخ کلینى رحمه اللّه از عبد الرحیم قصیر نقل کرده: خدمت امام صادق علیه السّلام رسید، و عرض کرد: فدایت شوم، من از پیش خود دعایى اختراع کرده ام، حضرت فرمود: مرا از اختراع خود وا گذار، یعنى آن را کنار گذار، و براى من نقل مکن، و اجازه نداد، دعای جمع کرده اش را نقل کند و خود حضرت براى اودستور العملى عنایت فرمود.

 

▪️شیخ صدوق رحمه اللّه از عبد اللّه بن سنان روایت کرده: امام صادق علیه السّلام فرمود: به زودى به شما شبهه اى مى رسد، پس مى مانید بدون نشانه و راهنما و پیشواى هدایت گر و در آن شبهه نجات نمى یابد مگر کسى که دعاى غریق را بخواند، گفتم: دعاى غریق چگونه است؟ فرمود: مى گویى: یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ

پس گفتم: یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ.

حضرت فرمود: خداى عزّوجلّ مقلّب القلوب و الابصار هست ، ولى چنان که من می گویم بگو و چیزی اضافه مکن: یا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دینک. (بدون عبارت: و الابصار)